23.6.05

Stephen Malkmus op kindamuzik.net



"Ik dacht dat men niet op een net, perfect geluid van mij zat te wachten. Het zit niet in mijn persoonlijkheid om het kunstmatig perfect te maken. Ik probeer een tussenweg te zoeken. Alleen met Terror Twilight is het allemaal iets te verzorgd geworden door producer Nigel Godrich. Hij maakt bourgeois avant-gardeplaten die erg netjes klinken. Ik ben een groot fan van zijn producties voor Radiohead, maar mijn eigen manier van werken past toch het beste bij me."
De mensen van kindamuzik.net duwden Stephen Malkmus een microfoon onder de neus. Aanleiding is zijn nieuwste album Face The Truth, meteen de beste plaat die Malkmus sinds de Pavement-split opnam. Op de Matador-website vind je een mp3 van Baby C'mon.
Maandag 26 september speelt Malkmus in de AB in Brussel. Die avond wordt er ook een Pavement-documentaire getoond met beelden uit de periode 1989-1999.

Geen opmerkingen: