21.11.05

Stem Elliot Smith de Tijdloze in


Mensen die lijstjes insturen voor de Tijdloze van Studio Brussel, kan je zelden betrappen op enige vorm van originaliteit. Elk jaar opnieuw prijken Nirvana, Deep Purple, Metallica en consoorten in de hoogste regionen van de lijst. Ik kan me echt moeilijk voorstellen dat er zoveel mensen die nummers tot hun favorieten rekenen. Het probleem is, volgens mij, dat de Tijdloze een genre op zich is geworden en dat er automatisch steeds op dezelfde artiesten wordt gestemd. Normaal doen we dan ook niet mee aan dit soort onzin, maar dit jaar wil ik graag een uitzondering maken.
In de duyster-groep op Last.fm werd onlangs een oproep gelanceerd om massaal op Rose Parade van Elliott Smith te stemmen. Misschien niet mijn favoriete Elliott-nummer, maar toch meer dan de moeite. En het zou geweldig zijn om hem ergens tussen Pearl Jam, Queen en Coldplay te zien staan. Benieuwd naar het resultaat op 25 december...

Geen opmerkingen: