29.10.07

Over spoken, tongen draaien en Rome



Als we voor het concert van Les Savy Fav in Rotterdam nog wat eten in het restaurant van Rotown, passeert zanger Tim Harrington langs onze tafel. Kop in kas, nogal schuchter: je zou bijna spreken van ne rustigen type. Het contrast met wat zich een tweetal uur later op het podium afspeelt, kan niet groter zijn. Tijdens de intro beweegt Harrington, gehuld in een groot wit laken, als een spook over het podium om daarna tijdens opener The Equestrian een niet zo vrije vrijwilliger het podium op te sleuren om paardje te rijden. Het is het begin van een dol uurtje savy flavoured entertainment. Harrington is niet vaak op het podium te zien: hij kruipt op tafels in de zaal, gaat drankjes bestellen aan de toog voor de rest van de band, probeert onderweg nog een kerel een tong te draaien en pakt bijna iedereen vast die hij passeert. En als hij wel op het podium rondhost, danst hij als een bezetene de ziel uit zijn lijf en vraagt hij of iemand hem de white light district kan tonen, 'with libraries and people reading books'...

U vraagt zich ondertussen onwaarschijnlijk af: "En was het nu eigenlijk muzikaal ook een beetje ok?" Wel: absoluut! De set bestond vooral uit materiaal van het recente Let's Stay Friends en Inches. Passeerden onder meer de revue: 'The Sweat Descends', 'Hold On To Your Genre', 'Patty Lee' en 'What Would Wolves do'. En tijdens de bisronde dook met 'Who Rocks The Party' en 'Rome' zelfs ouder werk op. Kort samengevat: u had er bij moeten zijn...

Oh ja, hun nieuwste is nu op de Luisterpaal te vinden. En de foto hierboven komt van fileunder.nl.

2 opmerkingen:

Sid Frisjes zei

Weeral ne geweldige show!!! Ik kwam er met het roepen in mijn oor nog redelijk goed vanaf vond ik zo.

Anoniem zei

Damn, daar had ik ook willen zijn. Ik las ook al de review op Kindamuziek, die waren ook erg enthousiast. Jammer dat ze Belgiƫ niet zijn gepasseerd, Rotterdam is toch een beetje te ver voor mij.