7.4.05

gOD vs Dewinter



"Het is makkelijker om Elvis Costello in Antwerpen te zien dan dEUS." Dat zei Paul Schyvens, bezieler van de fantastische Roma, een aantal weken geleden in Knack. Deze week legt Barman in hetzelfde weekblad uit waarom hij een optreden in eigen stad nog even opspaart. "Volgend jaar, aan de vooravond van de verkiezingen, willen we in Antwerpen een groot evenement organiseren tegen het Vlaams Belang. Behalve dEUS zouden er nog vier of vijf andere groepen meedoen. En we zouden er de allochtone gemeenschap ook heel hard bij betrekken."
Het is de eerste keer dat Barman zich zo uitlaat over politiek. "Ik ben er de mens niet naar om zomaar gratuit meninkjes te spuien. Je moet weten waarover je praat. De laatste tien, vijftien jaar was ik vooral met andere dingen bezig. Intussen volg ik het allemaal van veel dichter. Je zal me nog steeds geen Grote Meningen horen poneren, verre van. Maar wat het Vlaams Belang betreft, is de tijd gekomen om een teken te geven."
Opper-behanger Flip Dewinter heeft al gereageerd. "Barman mag doen wat hij wil, maar ik betreur dat hij meehuilt met de wolven in het bos. Het maakt de polarisatie in de stad alleen maar groter." Tja...

Geen opmerkingen: