9.10.06

Ik zie A graag!


Wie mij momenteel ziet rondlopen, zou me wel eens kunnen verwarren met een VTM-omroepster. Niet dat ik plots blond haar en borsten heb, wel omdat ik sinds gisterenavond met een brede glimlach rondloop die maar niet lijkt te verdwijnen. Zelfs met een lichte kater zijn we deze ochtend fluitend naar het werk gefietst. Een lichte kater? Juist ja, wij hadden gisteren iets te vieren. Om professionele redenen hebben we de verkiezingsuitslagen live gevolgd vanop het Antwerpse stadhuis en ik kan u garanderen dat daar een bijzonder fijne sfeer hing. We hoorden Filip De Winter stoere verklaringen afleggen op televisie, maar we hebben hem nadien niet veel meer zien lachen. Hij mag weer zes jaar oppositie gaan voeren.
Na onze werkuren op het stadhuis nog vlug enkele bollekes binnengekapt en dan richting Zuiderpershuis getrokken. Ik zag er een dronken en dansende Jan Decleir, een buurman die me bijna letterlijk in de armen viel en vooral heel veel lachende mensen. Het was fantastisch.
Het belangrijkste cijfer voor mij? Het Vlaams Belang is met lijsttrekker Bart Debie 4,6 procent gezakt in Borgerhout. Hahaha! Sorry, ik kan dat niet laten. Bon, ze hebben daar al duidelijke verklaringen voor. Het is het migrantenstemrecht, mijnheer! Onzin. In totaal gaat het in heel Antwerpen om 1.045 stemmen, goed voor 0,33 procent. Een verwaarloosbaar cijfer dus. Maar mijnheer, het is de witte stadsvlucht! Onzin. En die verklaring komt van mensen die in een grote villa wonen in Ekeren. Wie de voorbije jaren in Borgerhout heeft rondgelopen, weet dat er dingen veranderen. Natuurlijk lopen er nog dingen mis, maar ik ben blij dat mijn buurt vooral heeft gekozen voor partijen die aan politiek doen in ieders belang.
Ik ben niet geboren en getogen in Antwerpen, maar hun chauvinisme neem ik met plezier over: Antwerpenaars zijn trendsetters, dixit Jan Decleir. Het Vlaams Blok is groot geworden in Borgehout, in Borgerhout zullen we het Vlaams Belang weer klein krijgen. De rest van Vlaanderen volgt wel...

2 opmerkingen:

Sarah zei

Ook van mijnentwege een welgemeende hahaha :)))

Anoniem zei

Ik zie A ook graag, s.