23.1.07

Over Justine Henin en het Sint-Pietersinsituut



Wij hadden natuurlijk al langer een vermoeden, maar nu is het ook officieel: het Sint-Pietersinstituut in Turnhout is een bijzonder goeie school. Dat blijkt uit het Grote Scholenrapport dat Gazet van Antwerpen en De Standaard gisteren publiceerden. In vergelijking met andere scholen uit de buurt doet het SPT het zelfs uitstekend. Ik had op vijftienjarige leeftijd nooit geloofd dat ik dit ooit ging zeggen, maar ik heb daar potverdikke héél graag gezeten. Fijne leerkrachten, aangename sfeer en, jawel, bijzonder veel geleerd. Ik vond het er zelfs zo plezant dat ik het vierde jaar twee keer heb gedaan! En begin mei is er weer een reünie op school. Can't wait...

Uit het rapport:

Sterke punten
- Lage drempel naar de directie voor alle participanten.
- Vernieuwd rapport- en evaluatiesysteem.
- Goede resultaten van de afgestudeerde leerlingen aan de universiteit.
- Verzorgd en goed onderhouden gebouwencomplex met wandeltuin.
- Brede zorg voor de leerlingen.

(...)

Commentaar directie
"Het is zoals we tegen Justine Henin zouden zeggen dat ze haar backhand nog wat moet bijschaven, merkte een van de inspecteurs in onze school op. Natuurlijk zijn we nog voor verbetering vatbaar, maar onze school scoort al erg hoog. Een goede sfeer, een hoog peil, brede zorg en puike resultaten in het voortgezet onderwijs. Dat is toch waar het om draait. Zowel leerlingen als leerkrachten voelen zich goed in onze school."

9 opmerkingen:

Sarah zei

ik schrik er niet van dat ze zo'n goed rapport krijgen.

op welke school zouden ze anders de god van Turnhout kunnen opleren?? ;-)

Catweazle zei

Die van SPT zijn kakkers, elitaire nietsnutten. Met hun onreglementaire leerlingenselectie en financiële eisenpakket. Vendu!! Vendu, zeg ik u.

.s zei

Oh, gon die van den Horito zoewe beginne! Ge moet het mor zeggen, dan gaan we strak batteren aan 't stadspark ofzoe he!

Anoniem zei

SVT (Sint-Victor Turnhout) doet niet mee aan de wedloop om de beste of de grootste te zijn. Wij zijn gewoon allemaal broeders van liefde. Verkondig het woord, want het woord is God (van Turnhout).

Anoniem zei

@ sarahzegthallo: Verwijs je naar Koen De Bouw of Stanny Crets?


Hoe dan ook, Sint-Pieter rocks the boat, inderdaad.

.s zei

Koen De Bouw of Stanny Crets de goden van Turnhout? Hahaha, Jan toch!

:)

Sarah zei

Neenee, Jan, blijkbaar werd mijn eigenste liefke vroeger de god van Turnhout genoemd..!!

Ik heb het ook maar van horen zeggen (lees: van S. zelf ;), dus iemand die mij dit kan bevestigen, feel free om het mij te melden :)

Sid Frisjes zei

Allez, die van het SHHIT zullen ook eens komen moeien.

Een b attest geven voor 49 wiskunde en 47 muziek... wat een kakkers... Mijn muzikale carrière fnuiken in het 1ste middelbaar, zielig is dat :-) En zo lang staat die tuin er niet hoor!

En als er dan toch al ne populariteitscontest wordt gehouden over wie nu die G van T moet zijn vind ik wel dat Stanny en Koen ook de kans moeten krijgen om hun flosh eens te laten zien want anders heeft er ene vals gespeeld!

Anoniem zei

keep posting like this it’s really very good idea, you are awesome!

paxil